NOTA DE PREMSA

Esquerra Unida acusa a Mario Flores d'oferir una "versió interessada i enganyosa sobre la planta de biodièsel del Port d'Alacant"

El diputat autonòmic d'EUPV, Lluís Torró, ha qualificat la intervenció del conseller el 9 de juny de 2009 a la comissió de Medi Ambient de les Corts Valencianes de "decebedora, plena de contradiccions i interpretacions enganyoses i interessades que únicament tracten de justificar la seua pèsima gestió al front de l'Autoritat Portuària d'Alacant. La seua intervenció va suposar una manca de respecte als veïns que van assistir a la comissió"

La compareixença de Mario Flores responia a una petició expressa d'Esquerra Unida "perquè tot el procés de concessió, per part del Consell d'Administració del port, per a la instal·lació d'una planta de fabricació de biodièsel, es va fer quan Mario Flores ostentava el càrrec de president de l'Autoritat Portuària d'Alacant", ha explicat també el coordinador d'EUPV a Alacant, José Antonio Fernández Cabello.

"Flores no va aclarir en absolut els punts obscurs del procés, en particular els canvis normatius per a poder instal·lar el biodièsel (en la concessió del port i en el seu pla urbanístic). Els dos es van fer amb Antonio López com a vocal de l'Autoritat Portuària d'Alacant (nomenat, per cert, per la pròpia Generalitat a proposta de la Junta de Comunidades de Castilla-La Mancha)".

Torró va recordar que el càrrec de Lòpez "és incompatible, ja que la instal·lació de la seua empresa en el port depén de decisions de l'Autoritat Portuària, i a pesar d'això i amb tot el que ha esdevingut segueix sent membre d'aquest organisme. El conseller va justificar com a normal que els consellers del port poden tindre interessos econòmics en les activitats portuàries, a pesar que la llei és clara i taxativa respecte de la incompatibilitat dels membres del Consell amb ser directiu, accionista o gerent d'empreses que desenvolupen activitats en dit port".

D'una altra banda, el conseller no va admetre cap alternativa d'ubicacions per tal d'evitar que el port d'Alacant esdevinga un port industrial. "Va negar que es tractara de convertir el port d'Alacant en un polígon industrial, per a reconéixer a continuació el caràcter industrial del biocombustible, que s'obté a partir d'una reacció química a base de la barreja d'olis vegetals amb metanol", explica el diputat d'EUPV.

Per a Fernández Cabello, la referència del conseller als veïns, presents a la Comissió, "va ser un autèntic insult i una manca de respecte, tractant-los de poc informats o que no van voler informar-se del Pla del Port quan van adquirir els seus habitatges".

Cal recordar que Esquerra Unida ha recorregut davant la justícia la ubicació d'aquesta planta de Biodièsel "i a més plantegem el greu problema del Port d'Alacant i el desencontre i divorç entrre la ciutat d'Alacant i el seu port en el que diverses empreses, moltes d'elles sense llicència, desenvolupen a diari activitats contaminants i molestes de granels, ciment, drassanes, etc. El projecte de construcció de 17 sitges de ciment, de més de 40 metres d'alçada cadascun d'ells, ha vessat el got perquè suposarà la major agressió a la ciutat i als ciutadans alacantins, en ares de negocis exclusivament privats", afirma Fernández Cabello.

Segons la formació d'esquerres, el conseller "va ignorar per raons exclusivament econòmiques la proposta alternativa que li plantegem de traslladar totes aquestes activitats molestes i contaminants del port al Parc Logístic de la Serreta, ja aprovat i que es va desenvolupar a 4 kilòmetres d'Alacant. Aquesta ubiciació permetria compaginar els interessos econòmics de la ciutatat i la conservació dels llocs de treball amb el dret preferent dels ciutadans a la salut i a unes condicions dignes de qualitat de vida".

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El PP ha aplicat en la Ciutat de la Llum el vell de refrany de Caballo grande, ande o no ande

La memòria obrera al País Valencià

Esquerra Unida reclama la dimissió “immediata” de Gil-Lázaro (Teatres de la Generalitat)