Esquerra Unida insta a la Generalitat Valenciana a realitzar una Llei de Mobilitat Sostenible

NOTA DE PREMSA

El diputat autonòmic d’EUPV, Lluís Torró, considera que aquesta normativa, junt a l’elaboració també de Plans de Mobilitat Sostenible “són molt necessaris perquè han de reconduir-se els greus impactes ambientals, social i econòmics que hui ocasiona el transport”. Esquerra Unida aprofita aquesta Setmana de la Mobilitat per recordar que la inversió en qualitat en els ferrocarrils de rodalies “és vital per llevar-li protagonisme d’una vegada per totes al vehicle privat”


Torró remarca que en aquestos moments “necessitem una estratègia valenciana de mobilitat sostenible basada en el dret a l’accessibilitat. Els centres urbans han de veure limitats l’estacionament i circulació de cotxes, reforçades les rutes i freqüències i millorades la comoditat i seguretat dels transports públics, afavorint, a més, els trasllats a peu i en bicicleta”.

Esquerra Unida recorda que l’absència d’un model territorial sostenible i l’elevada construcció al País Valencià “ens ha situat al capdavant de totes les comunitats en emissions de gasos, generats pel transport, i molt per dalt de la pujada de l’Estat. Una situació que té greus conseqüències en la salut dels ciutadans i que les administracions locals i autonòmiques no estan frenant”.

Torró afirma que aquestes administracions deurien imposar mesures restrictives per al trànsit motoritzat, “com és l’aplicació de la legislació sobre Qualitat de l’Aire, i millorar substancialment les línies metropolitanes i de rodalies –l’EMT, l’ETM, FGV i Renfe-, les quals deurien oferir un servei de qualitat al ciutadà que es puga combinar amb l’ús de la bicicleta”.

Tal i com denuncia EUPV, a València capital, per exemple, el nombre d’autobusos és el mateix que el de fa 20 anys i sota la futura parada de metro del Mercat Central s’està construint un pàrquing per a vehicles privats de 5 plantes, promovent així l’entrada del cotxe en el centre urbà. “El PP sols té gestos de propaganda i no es capaç ni de tancar al trànsit el centre urbà ni el Dia Internacional de la Mobilitat”, critica Torró. Esquerra Unida, a més, denuncia altres obstacles per aconseguir la mobilitat sostenible, com és la pujada continuada dels tiquets de Metro a València.

“El govern valencià ha d’impulsar, per tant, la peatonalització dels centres urbans, l’ús de la bicicleta, ha de potenciar el transport públic col·lectiu urbà ferroviari (tramvies i metros) amb el recolzament d’autobusos, minibusos i microbusos elèctrics i generalitzar el transport públic col·lectiu ferroviari (tramvies i trens de rodalies), així com el transport de mercaderies en tren en les mitjanes i llargues distàncies. Tot açò ha de fer-ho, basant-se en els seus propis pressupostos autonòmics, amb els de l’Estat i els de la UE i dins d’un procés on el transport sostenible siga un element bàsic de la sostenibilitat i de la qualitat de vida”, puntualitza Torró.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El PP ha aplicat en la Ciutat de la Llum el vell de refrany de Caballo grande, ande o no ande

La memòria obrera al País Valencià

Esquerra Unida reclama la dimissió “immediata” de Gil-Lázaro (Teatres de la Generalitat)