dimecres, 21 de setembre de 2011

Esquerra Unida exigeix l’aplicació de Plans de Mobilitat Sostenible

Demà, 22 de setembre, és el Dia Europeu de la Mobilitat. El Dia sense Cotxes, se li diu popularment. Clar que "sense cotxes" serà a Paris, Bonn o Antwerp. No sé si a Barcelona... Per ací, tururú! Vivim al país europeu on probablement hi haja la pitjor xarxa de transport públic. Ací l'accesibilitat és un problema per a tothom menys per a les administracions responsables, senzillament està fora de les agendes públiques. Quan es parla de transport es refereixen únicament a la mobilitat. Mentres allunyen cada vegada més les àrees de residència, de les de treball i de les de serveis, desarticulant el territori i creant dificultats a una majoria silenciosa (especialment alguns col·lectius: persones amb mobilitat reduïda, pobres, xiquets, dones i gent major). Tan difícil seria plantejar-se seriosament utilitzar aquest dia com a exemple del que podria ser una vida sense dependre del transport privat. Ni que fóra progressivament (cada any una miqueta més). Ni això.

NOTA DE PREMSA

El grup parlamentari d’esquerres ha anunciat, amb motiu del Dia de la Mobilitat que se celebra demà, que les esmenes que presentaran als pròxims pressupostos proposaran inversions que donen prioritat al transport públic i ferroviari en mercaderies i rodalies, que treballen per la pacificació del trànsit i per l’impuls de la bicicleta com a medi de transport a les ciutats valencianes. “Aquest és l’únic futur possible i necessari per a satisfer el dret de la ciutadania a l’accessibilitat. I cal recordar que l’èxit o el fracàs del Dia sense Cotxes és el resultat de les polítiques de mobilitat dutes a terme tots els dies de l’any”, afirma el diputat autonòmic d’EUPV, Lluís Torró.

La proposta d’EUPV reclamarà també que el Consell impulse i facilite els mitjans i assessorament per a que totes les ciutats del País Valencià compten amb un Pla Director de la Bicicleta, “així com elabore mesures d’estímul com són les millores en el transport públic, itineraris per a vianants i ciclistes, carris exclusius per aquestos o l’ampliació de les voreres”, explica Torró.

Esquerra Unida considera que la principal alternativa per a millorar l’habitabilitat urbana és reduir el trànsit de cotxes, “perquè, a més, cal recordar que la única forma d’aconseguir reduccions en els nivells de contaminació passa per l’elaboració i posada en pràctica de plans de millora de la qualitat de l’aire, tal i com marca la llei. Aquestos plans han de plantejar necessàriament restriccions en el principal causant de la mala qualitat de l’aire: el trànsit de cotxes”, afirma Torró.

El diputat d’esquerres recorda que malgrat la crisi i els dràstics retalls socials, “se segueix dedicant una gran quantitat de fons a grans infraestructures de transport que afavoreixen l’ús del cotxe. Necessitem millors serveis de transport, no més autovies ni AVE, bons serveis de rodalies ferroviàries, no més anells de circumval·lació, més carrils bus, no autopistes metropolitanes, per això cal posar en marxa els plans de mobilitat sostenible que possibiliten aquesta realitat”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada