El Govern de Rajoy maltracta fins el límit els ferrocarrils del País Valencià

El secretari d'Infraestructures i Transports del Ministeri de Foment, Rafael Català, ha assegurat que algunes línies ferrociàries 'amb baixíssima ocupació i alt cost' potser seria preferible substituir-les per 'un transport en autobús'. Si combinem aquesta informació amb el contingut de la resposta que el ministeri ha donat al diputat d'EUPV, Ricardo Sixto, afirmant que el projecte de construcció està finalitzat però que cal 'analizar previamente a la licitación de las obras su rentabilidad social', doncs ja sabeu: dos i dos, quatre. Que estan meditant el seu tancament (junt a moltíssimes altres línies). Retallem en infraestructures? Sí, clar. Però no en Alta Velocitat, què és on guanyen diners realment les grans empreses constructores. Qui us pensàveu que manaven, els polítics? Ingenus. Ara que això de l'autobús té gràcia. Posats a estalviar que posen unes burretes i, au, a llom de mules i ases, com al segle XVIII. Mirant-ho bé, seria infinitament més sostenible i ajudaríem a la preservació d'una espècie amenaçada.

NOTA DE PREMSA

La resposta del Govern a unes preguntes presentades per EUPV sobre la línia Xàtiva-Alcoi corroboren la intenció de suprimir-la i l’incompliment d’un conveni de 2009

El diputat d’EUPV-Els Verds al Congrés, Ricardo Sixto, ha qualificat “d’inaudites i increïbles” les declaracions del Secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge, qui ha anunciat les intencions de suprimir línies ferroviàries com la de Xàtiva-Alcoi i substituir-les per trajectes en autobús. “Aquesta és la demostració clara del maltractament que ha patit aquesta línia, i altres del País Valencià”. Esquerra Unida ha anunciat iniciatives parlamentàries tant al Congrés com a Les Corts Valencianes per evitar “aquest desficaci”, ha puntualitzat Sixto.

El parlamentari d’esquerres ha rebut resposta a una bateria de preguntes presentades al Congrés dels Diputats, en la què Sixto demanava explicacions sobre les obres de la línia Xàtiva-Alcoi. “La contestació ja avança l’interès del Govern de posar en estudi la licitació de les obres per la rendibilitat social, el que és el mateix que dir que estan pensant en suprimir-les”, afirma Sixto.

Per al diputat d’esquerres “el govern del PP està incomplint un conveni signat a 2009, després, a més, de no haver actuat tampoc abans. I ara el que ocorre és el que esperàvem: l’abandonament definitiu de les línies de rodalies i d’altres regionals tan importants com les que uneix Sagunt-Teruel o València-Conca”, subratlla Sixto.

Iniciatives a Les Corts

Sixto ha anunciat que exigirà en el Congrés que no se suprimisca cap línia, es mantinguen els projectes i s’executen. El diputat autonòmic d’EUPV, Lluís Torró, demana al Consell que es pronuncie d’immediat en contra d’aquesta supressió. “La consellera Bonig ha de donar explicacions en Les Corts al respecte, aclarir quina és la postura del Consell i si pensa fer alguna cosa”, detalla.

Esquerra Unida ha anunciat també que recolzarà les mobilitzacions per a que no s’elimine cap línia, especialment les convocades per la plataforma Salvem el Tren.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El PP ha aplicat en la Ciutat de la Llum el vell de refrany de Caballo grande, ande o no ande

La memòria obrera al País Valencià

Esquerra Unida reclama la dimissió “immediata” de Gil-Lázaro (Teatres de la Generalitat)