diumenge, 7 d’abril de 2013

Informes ocults, tècnics alliçonats... tot el que envolta l’accident del metro hauria d'investigar-se de nou

No m'encarregue normalment de les qüestions referides a l'accident del metro de 2006 (per cert, no us podeu perdre el reportatge d'Adolf Beltran hui a El País) però Marina Albiol està exercint la solidaritat internacional a Gaza i m'ha tocat a mi parlar sobre el tema. Les infàmies que pesen sobre la gestió del PP al front del Consell valencià són moltes i n'hi ha de molt grosses. Ara bé, si calgués establir-ne un rànquing aquesta se n'enduria la palma, almenys per al meu gust. No per l'accident per ell mateix, fruit d'una evident gestió nefasta dels afers públics. Sobretot per la forma en que han tractat de minimitzar-lo, ocultar-lo i eludir responsabilitats. El "jo no he sigut" davant una malifeta és una reacció pròpia de la condició humana, però també és infantil, impròpia i indecent quan es tracta de responsabilitats públiques. Per als responsables polítics del PP és, a més un sant i senya, de la seua praxi; consentida pels seus votants i acòlits que estan convençuts que "els altres" també fan el mateix. I encara ens estranyem del que ens està passant?

NOTA DE PREMSA

Esquerra Unida demana la compareixença immediata de Bonig en Les Corts sobre la “cruel” opacitat de FGV en l’accident del Metro

El portaveu adjunt d’EUPV en Les Corts, Lluís Torró, ha assenyalat que la consellera d’infraestructures, Isabel Bonig, “ha de donar la cara urgentment” i explicar per què Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va ocultar un informe tècnic elaborat en 2005 –després d’un accident a Picanya amb una trentena de ferits-, en el que es concloïa que el model de trens que tingueren l’accident de Metro de València quasi un any després, estaven obsolets i al final de la seua vida útil. “L’ocultació d’aquest informe, hui fet públic en els mitjans de comunicació, és summament greu i mereix l’obertura de la comissió d’investigació de l’accident i una compareixença urgent de la consellera per a començar”.

Torró afirma: “l’actuació de FGV en relació a investigar, facilitar informació i depurar responsabilitats respecte l’accident de Metro, ha estat tèrbola en alguns casos i nul·la en altres. És vergonyós que quasi sis anys i mig després de l’accident de Metro més greu que s’ha patit, encara estigam coneixent aquestos detalls de la cruel opacitat que FGV i el Consell van practicar”.

El parlamentari d’esquerres sol·licita “com a mínim i per a començar” que Bonig comparega d’immediat en Les Corts, per a explicar per què s’ocultà aquest informe que posava en alerta sobre les condicions tècniques en què es trobaven aquestos trens. “La compareixença ha de venir acompanyada d’un anunci: el de la reobertura de la comissió d’investigació de l’accident. Una i mil vegades exigirem aquesta comissió. I ja li advertim al PP que no ens callarem per molt que la seguisca impedint. Es tracta de sensibilitat, de responsabilitat i sobretot i per damunt de tot, de justícia”, ha subratllat Torró.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada