Parafrasejant un títol famós a compte de l'aeroport de Castelló: "Aquest aeroport és una ruïna"

Ahir vaig fer una pregunta sobre l'aeroport de Castelló. Una pregunta molt senzilla, quan pensen obrir-lo. La pregunta no era meua sinó de la meua companya Marina Albiol que tenia un acte i no podia estar a la Comissió d'Indústria (en la que jo sóc el titular). Això em va obligar a mirar papers per familiaritzar-me amb els detalls que envolten tot l'afer. Només puc dir una cosa: mare tape'm! Per als que no vivim a les comarques del N resulta impactant repassar notícies sobre el tema. Sabíeu que encara en 2011 (any en què s'acaba l'aeroport) AEROCAS (l'empresa pública que ha dut endavant el projecte) va patrocinar un equip de motociclisme amb (agafeu-se) un milió cent-cinquanta mil euros (ho he posar en lletres perquè ningú pense que he trabucat algun zero). Hi ha altres coses més sabudes i altres menys. Entre les que menys es troba un contracte de 16.000 € amb una consultoria (propietat de Josep Piqué) per a que els assessorara sobre coses sobre com aconseguir els permisos o quines gestions havien fet les diferents administracions, incloent-hi a la Diputació de Castelló i la Generalitat que són les impulsores. Sí, sí, ho heu llegit bé: AEROCAS (és a dir, Diputació i Generalitat) contracta algú per a entre altres coses preguntar sobre l'aeroport a la Diputació i la Generalitat. Cal afegir alguna cosa més?

NOTA DE PREMSA

EU insta al Consell a concretar les condicions de la licitació

Esquerra Unida ha preguntat esta vesprada al secretari autonòmic de Turisme i Comerç, Daniel Marco, en el marc de la Comissió d’Indústria, sobre l’entrada en funcionament de l’Aeroport de Castelló. Segons ha anunciat Marco, el Consell “ha avançat en la licitació”. “De les seues paraules sembla desprendre’s que la subsanació dels defectes de l’Aeroport de Castelló haurà de córrer a càrrec de l’empresa”, ha precisat el diputat i portaveu adjunt d’EUPV en Les Corts, Lluís Torró, qui ha recordat que “encara falten permisos i diversos tràmits per a que AENA done el vist i plau a l’obertura”.

“Han contractat una nova consultora, d’un ex ministre del PP, perquè no tenen ni la més remota idea de què fer amb l’aeroport ni com posar-lo en marxa”, ha afegit Torró qui també destaca que “després de donar innombrables dates d’obertura pareix que, finalment, el Consell ha renunciat a determinar una data exacta”.

El diputat d’esquerres ha acusat a Carlos Fabra de signar un “contracte ruïnós per a les arques públiques que beneficiava enormement a la concessionària, que a més carregava quasi totes les despeses a l’erari públic mentre que els guanys eren per a la consultora Conaer”. Finalment, el Consell va trencar el contracte de manera unilateral i la concessionària va portar a judici a la Generalitat.

“Poc a poc ens anem assabentant dels desgavells que el Consell i Aerocas han estat realitzant en l’Aeroport de Castelló en matèria de contractes amb empreses externes”, assenyala Torró qui critica que ens trobem davant una “gestió absolutament fora de context de crisi econòmica”. “En 2011 es van pactar 1.150.000 euros per a la promoció de l’aeroport”, postil·la el parlamentari d’esquerres.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El PP ha aplicat en la Ciutat de la Llum el vell de refrany de Caballo grande, ande o no ande

La memòria obrera al País Valencià

Esquerra Unida reclama la dimissió “immediata” de Gil-Lázaro (Teatres de la Generalitat)