El corredor mediterrani hauria de proporcionar una connexió ferroviària “digna” des de València cap al sud

El lobby Ferrmed, ha denunciat que volen desviar el disseny de la línia de mercaderies des d'Algesires cap a Europa per Madrid. Per a això acabarà servint l'AVE, en buidar les línies convencionals de passatgers (obligant a la gent a pagar uns preus astronómics per a contribuir a mantindre unes línies que seran de tota manera molt deficitàries i reduint els serveis de forma espectacular; en definitiva, forçant el personal a agafar el cotxe privat per als desplaçaments de llarga distància), deixarà més espai per al trànsit de mercaderies. Però que passa amb les línies que no es dupliquen? Què passarà amb la connexió d'Alacant cap a Múrcia, Cartagena o Almeria, on l'AVE no duplica la línia convencional sinó que la substitueix? Una mostra més del desficaci de la política de transport popular-socialista. Per acabar-ho d'apanyar hui he sentit en la ràdio (penge açò en el blog 4 dies després que publicarem la nota) que Pepiño Blanco diu que ha d'augmentar els impostos per a seguir pagant la construcció d'infraestructures. Ni per a d'això té el PSOE independència dels poders fàctics a l'hora de dissenyar la seua política fiscal. Els deixaran pujar els impostos directes (se suposa que de forma progressiva, és a dir, més als més rics) però per a seguir construint autovies i AVE. O, el que és el mateis, per a seguir omplint la butxaca de les grans empreses constructores i financeres, les butxaques de Florentino Pérez i Botín. I, dic jo, què és el que ens cal ara més carreteres o més cobertura social, pensions, hospitals i escoles?

NOTA DE PREMSA

El diputat autonòmic d’EUPV, Lluís Torró, ha assenyalat que el corredor mediterrani ha de complir uns requisits bàsics, entre ells, que s'acabe definitivament el desdoblament de via a Tarragona i, amb ell, el coll de botella que estrangula el trànsit ferroviari entre el País Valencià i Europa i que no se supedite la construcció del corredor a l'Alta Velocitat, “i un dels aspectes més importants: la construcció ferroviària adequada, flexible i de capacitat suficient des de València cap al sud”.

Torró explica que aquesta connexió (Alacant-Múrcia-Almeria) “ha de permetre un adequat servei de transport de viatgers de mitja distància i de rodalies, així com la millora de les línies de llarga distància i, molt particularment, el trànsit de mercaderies, objectiu prioritari i estratègic des del punt de vista econòmic i ambiental, respecte de reducció d'emissions”.

Per a Esquerra Unida, el vist i plau de Brussel·les dóna prioritat a la connexió Algesires-Madrid-València per a les mercaderies, “per tant, això marginaria Alacant i la connexió cap al sud. Cal recordar que aquesta connexió és actualment penosa i, a més, serà substituïda pel traçat de l'AVE, a diferència de la resta de línies on l'AVE és paral·lel i allibera de trànsit de viatgers les vies existents”.

El parlamentari d’esquerres afirma que totes aquestes qüestions “posen en evidència el problema que ha generat el model AVE, el qual ha estat caríssim, s’ha demostrat la subinversió en ferrocarril convencional, ha suposat alts costos d'explotació i manteniment, i ens temem que el corredor mediterrani ha estat un dels grans afectats per aquesta aposta”, ha criticat Torró.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El PP ha aplicat en la Ciutat de la Llum el vell de refrany de Caballo grande, ande o no ande

La memòria obrera al País Valencià

Esquerra Unida reclama la dimissió “immediata” de Gil-Lázaro (Teatres de la Generalitat)