La mort de les arts escèniques valencianes: el paper de la consellera Johnson

El dimecres vaig interpel·lar la consellera de cultura, Lola Johnson, sobre la política del Consell respecte a Teatres de la Generalitat. Li vaig recordar l'incompliment de la Llei del Teatre en allò que es refereix al paper de promoció de les arts escèniques, protecció del sector, difusió i despesa pública. En concret vaig insistir en el paper que feia la programació del Principal de València, traint els seus principis (promoció d'un teatre de qualitat, valencià i en valencià) i fent-li una competència deslleial al sector privat. Em referia a la programació recurrent de musicals de gran format fets per companyies foranies en unes condicions amb les que els altres grans teatres de València no poden competir. Vaig fer un balanç dels dos anys que han passat des que van desmantellar el Circuit Teatral (resumint, reducció al 50 %). I, finalment, li vaig exigir concreció respecte a la publicació de les ordres de subvencions que no sols s'han reduït a la meitat sinó que, al pas que anem, quan es facen efectives (si és que es fan) suposarà la seua desaparició material per al 2012. La resposta: que ella té una botigeta que fa l'aigua fresqueta. Em va acusar de manipular. Els arguments,  rocambolescs. No va entrar ni tan sols a parlar de CulturArts, tot i que jo la vaig reptar al final de la primera intervenció i durant la rèplica. Si voleu assistir a l'espectacle (gènere drama) podeu veure-ho des d'aquesta finestreta de youtube. Són uns trenta minutets. Espere que us siga de profit, als professionals sobretot, però també al públic en general. Per molt que vos explique no hi ha res com passar-s'ho per les mans. Si us fiqueu de mala llet, disculpeu-me, espere que no la pagueu amb mi.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El PP ha aplicat en la Ciutat de la Llum el vell de refrany de Caballo grande, ande o no ande

La memòria obrera al País Valencià

Esquerra Unida reclama la dimissió “immediata” de Gil-Lázaro (Teatres de la Generalitat)