diumenge, 30 de desembre de 2012

La treva del Ministeri de Foment de dos anys al ferrocarril de mitja distància allarga l’agonia

Mirant-ho a curt termini, hem tingut sort. Davant les retallades brutals i indiscriminades que el Ministeri de Foment (no estaria mal que algú definira bé què fomenta: el malbaratament? la insostenibilitat?) està aplicant al ferrocarril ens hem lliurat per dos anys. Bo, retallades a les línies de rodalies i les anomenades "regionals" (què poqueta gràcia que em fa el nom, disculpeu), perquè per a l'AVE no hi ha cap retallada que valga. A l'inrevés, les connexions amb trens normals de llarga distància han desaparegut per tractar de pal·liar la ruïna que suposa mantindre aquests trens en funcionament. El resultat: un servei més ràpid però més inaccessible (menys estacions), amb menys freqüències en conjunt i, sobretot, moltíssim més car. Sí, torna a aparèixer per ací la filosofia del ¡qué se jodan!, encara que en aquest terreny (com, malauradament, en tants altres) les diferències entre els dos pols del bipartidisme s'esborren tant que acaben quedant en lleugers matisos. Els dos anys són bons perquè hi ha temps per a que o bé la crisi s'atenue i amb ella les retallades, o bé hi haja un canvi d'escenari que permeta redirigir les polítiques. Dins l'esquema mental i temporal amb el que treballa el PP, però, es tracta d'esperar que passen les autonòmiques i municipals del 2015..., i aleshores ja t'ho diré!

NOTA DE PREMSA

El diputat i portaveu adjunt d’EUPV en Les Corts, Lluís Torró, s’ha felicitat per l’anunci del Ministeri de Foment sobre els trens de rodalies i ha assenyalat que, davant la situació financera i les amenaces, l’anunci d'una treva de dos anys per als trens de mitjana distància valencians suposa un “alleujament momentani”. “Ara bé, sembla més una suspensió cautelar de l’execució que una renúncia al tancament de les línies”, ha afegit Torró.

El diputat i portaveu adjunt d’EUPV en les Corts Valencianes ha declarat que “no podem estar d'acord amb els criteris de rendibilitat, uns criteris que, si s’aplicaren, per exemple, a l’AVE suposaria el tancament immediat d'una bona part de les línies que estan ara en funcionament. El que cal és una política d'inversions que prioritze les rodalies i les mitjanes distàncies i articule adequadament el territori valencià”.

Per a Torró, resulta “urgent traure cotxes de les carreteres i desviar el transport cap al ferrocarril, únic mitjà de transport sostenible ambientalment, socialment i econòmicament a mitjà i llarg termini”. “Qualsevol altra cosa és posar en risc el futur i alimentar el canvi climàtic”, conclou el parlamentari autonòmic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada