NOTA DE PREMSA

Lluís Torró (EU): “El futur del ferrocarril Xàtiva-Alcoi és cada vegada més incert”

El diputat autonòmic d’EUPV, Lluís Torró, ha criticat durament el PP i el PSOE per la seua política envers aquesta línia “central i bàsica en l’articulació del sistema de transport valencià”. Per a Torró “darrere de la polèmica al voltant de qui ha d’assumir unes inversions que ni el govern de Madrid ni el de València executen (ni tan sols quan les inclouen als pressupostos, cosa que no sempre ocorre) el que realment s’amaga és qui carrega amb el cost polític de tancar la línia”

Des d’EUPV manifesten la seua profunda preocupació pel que està passant amb la, en paraules del diputat Torró, “història interminable” del ferrocarril Xàtiva-Alcoi. La successió de convenis i compromisos incomplits per part de les dues administracions només pot interpretar-se, a la llum de la política que PP i PSOE mantenen en matèria de transport (aposta per la inversió en carreteres i marginació del ferrocarril convencional en favor de l’AVE), com la pugna per qui acaba assumint el cost polític del tancament de la línia.

Per a Torró, el PSOE manté posicions contradictòries, “d’una banda duu anys incloent diners als pressupostos per a les inversions que li corresponen (encara que des del 2004 sota la pressió política d’IU i altres forces). Però d’una altra, a més de no executar mai aquestes partides amb l’excusa que el Consell no compleix amb la seua part, alguns dels seus responsables deixen caure, com qui no vol la cosa, que potser quan s’acabe l’autovia ja no calga mantindre la línia. A què juguen i a qui volen enganyar?” Torró ha recordat, a més, que no s’ha d’oblidar que la línia encara és titularitat de RENFE i que no té cap credibilitat tirar permanentment balons fora.

D’un altre cantó, el diputat d’EUPV no estalvia tampoc crítiques a la Generalitat governada pel PP. “Mentre Garcia Antón declara que van a reduir les emissions de CO2, la seua política efectiva camina en direcció absolutament oposada”, afirma Torró. El polític alcoià ha assenyalat que el Conseller de Transport ja va afirmar la passada primavera, i en contestació a les seues preguntes, que les primeres obres que el Consell s’havia compromès a executar estaven a punt de ser adjudicades i iniciades. “Han passat mig any i encara estem com estàvem. En aquestes condicions la inclusió d’una partida per reformar l’estació d’Albaida mereix la mateixa credibilitat que el conjunt dels pressupostos de la Generalitat: zero”, indica amb ironia.

Atès que hi ha un conveni signat, per als responsables d’EUPV, PP i PSOE tenen molt fàcil demostrar que volen resoldre el problema, més enllà de les paraules i els retrets mutus. “N’hi ha prou que executen les partides que pressuposten i demostren a l’altre la seua voluntat, sense esperar a veure que fa l’altre”, ha assenyalat Torró. Finalment, el diputat ha acabat assenyalant que, lamentablement, l’última paraula la té la ciutadania i la societat civil organitzada: “només la seua pressió social ferma i massiva serà capaç de forçar els polítics dels partits majoritaris a abandonar el diletantisme i renunciar a les seues intencions ocultes de tancament”.

Comentaris

  1. Per a una comarca (o subcomarca) com la Foia de Castalla, és vital que es mantinga este tram de ferrocarril, perquè és l'esperança que en un futur el trajecte tinga continuïtat cap a Villena, tal com es va planificar molt encertadament fa quasi un segle. Fins a les associacions empresarials estan reclamant que es reprenga este projecte inacabat, perquè esta línia fèrria comunicaria tot l'Alcoia-Comptat amb el Vinalopó (ens acostaria a tots a l'aeroport i a l'AVE de Madrid).

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

El PP ha aplicat en la Ciutat de la Llum el vell de refrany de Caballo grande, ande o no ande

La memòria obrera al País Valencià

Esquerra Unida reclama la dimissió “immediata” de Gil-Lázaro (Teatres de la Generalitat)