Esquerra Unida presenta al•legacions contra la privatització de la línia 2 del metro de València

NOTA DE PREMSA

La formació d’esquerres exigeix que la gestió de la línia siga pública “per a garantir l’eficiència i seguretat d’aquesta i la qualitat dels llocs de treball en el transport públic”. La privatització de la gestió de la línia durant 15 anys, suposaria, segons denuncia el diputat autonòmic d’EUPV, Lluís Torró, que l’empresa concessionària obtinguera un total de 43 milions d’euros en beneficis. EUPV presentà ahir aquestes al•legacions davant la Conselleria d’Infraestructures i Transport

Torró explica que el rebuig a aquesta privatització es basa en diversos motius, “d’una banda l’econòmic, perquè si se suposa que aquesta línia va a ser tan rendible, els beneficis haurien de revertir directament en les arques públiques mitjançant una gestió pública”.

El diputat d’esquerres també assenyala els motius d’eficiècia, “la privatització posarà per davant els criteris mercantilistes d’obtenir beneficis i deixarà en segon lloc la prestació de forma adequada del servei als usuaris (horaris, freqüències, preus del bitllet, etc.)”.

Esquerra Unida, a més, considera que la privatització de la gestió “tampoc pot contemplar-se per motius de seguretat, perquè la línia privatitzada compartirà plataforma ferroviària amb altres de Metrovalencia que sí són gestionades públicament, i això pot generar un major risc d’accidents davant els problemes de coordinació, així com un risc més gran de sinistralitat, i tenim exemples pròxims com l’anglès”.

Per últim, Torró subratlla que la privatització pot comportar també una disminució de la qualitat del treball i una precarització, “perquè l’empresa concessionària serà l’encarregada de la contractació del personal, el qual rebrà menors prestacions econòmiques i laborals que els actuals treballadors de Metrovalencia”, alerta.

La formació d’esquerres recorda al govern del PP que aquesta línia que el Consell pretén privatitzar, “podria ser la més rendible de Metrovalencia a conseqüència de l’elevat nombre d’usuaris estimat, al voltat d’uns 25 milions a l’any. Tammateix, la Generalitat té previst primer invertir 475 milions d’euros per a construir el tram de la línia i després regalar-li-la a l’empresa concessionària”.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El PP ha aplicat en la Ciutat de la Llum el vell de refrany de Caballo grande, ande o no ande

Esquerra Unida reclama la dimissió “immediata” de Gil-Lázaro (Teatres de la Generalitat)

Incendis? Catàstrofe forestal? Segons Castellano aìxò no va ni amb ell ni amb el Consell