Lluís Torró (EU): “La gestió de residus del Consell és caòtica i absolutament irresponsable”
NOTA DE PREMSA
El diputat autonòmic d’EUPV acusa al conseller Cotino de “no tenir cap planificació per a solucionar el col•lapse dels abocadors valencians. Les úniques respostes del PP fins ara han estat la del trasllat del fem del nord cap al sud del País Valencià i la de seguir incomplint el Pla Integral de Residus”
Esquerra Unida considera que la Conselleria no acata les directives europees. “Les plantes de tractament no funcionen, i la immensa majoria de fem acaba en abocadors on no es tractada. El Pla Integral de Residus de la Generalitat Valenciana no contempla, tal i com marca la llei, els tres objectius bàsics: reducció, reutilització i reciclatge dels residus”.
Torró explica que el trasllat dels residus de Castelló a la província Alacant –amb l’oposició dels municipis receptors inclosa- és una “solució molt dolenta. La gestió de residus s’ha de treballar en zones pròximes perquè el transport del fem és el que fa augmentar els costos, a més d’empitjorar encara més els efectes negatius del malbaratament d’energia i per tant exercir una contribució summament negativa al canvi climàtic”.
El diputat autonòmic d’EUPV acusa al conseller Cotino de “no tenir cap planificació per a solucionar el col•lapse dels abocadors valencians. Les úniques respostes del PP fins ara han estat la del trasllat del fem del nord cap al sud del País Valencià i la de seguir incomplint el Pla Integral de Residus”
Esquerra Unida considera que la Conselleria no acata les directives europees. “Les plantes de tractament no funcionen, i la immensa majoria de fem acaba en abocadors on no es tractada. El Pla Integral de Residus de la Generalitat Valenciana no contempla, tal i com marca la llei, els tres objectius bàsics: reducció, reutilització i reciclatge dels residus”.
Torró explica que el trasllat dels residus de Castelló a la província Alacant –amb l’oposició dels municipis receptors inclosa- és una “solució molt dolenta. La gestió de residus s’ha de treballar en zones pròximes perquè el transport del fem és el que fa augmentar els costos, a més d’empitjorar encara més els efectes negatius del malbaratament d’energia i per tant exercir una contribució summament negativa al canvi climàtic”.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada