EU acusa a Mario Flores de voler desmantellar la gestió pública del TRAM

NOTA DE PREMSA

La formació d'esquerres considera escandalós que Flores pretenga que una empresa privada gestione les principals estacions del TRAM i al·legarà contra la privatització de la gestió de la línia 2

Davant les declaracions del conseller d'Infraestructures, Mario Flores, que ahir va anunciar junt amb la imminent informació pública del projecte per a privatitzar la gestió de la línia 2 del TRAM que també es pretén privatitzar la gestió de les principals estacions de la xarxa del TRAM a la ciutat d'Alacant (Marq, Mercat, Estels i estació Intermodal), el diputat per Alacant d'EUPV en les Corts Valencianes, Lluís Torró, acusa el conseller de voler desmantellar la gestió pública del tramvia a Alacant.

Torró ha anunciat que EUPV, que ja va presentar el passat mes de gener al·legacions contra la privatització de la gestió de la línia 2 de Metrovalència, presentarà igualment al·legacions contra la privatització de la gestió de la línia 2 del TRAM d'Alacant, en les que exigirà la seua gestió pública a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i rebutjarà el que considera un regal escandalós a l'empresa privada, ja que tant la línia 2 com les quatre estacions la gestió de les quals es pretén privatitzar són les que tenen associades un major volum d'usuaris i poden, per això, generar ingressos econòmics superiors derivats de la venda de títols de transport.

Esquerra Unida s'oposa que la gestió del transport públic, que suposa un servei fonamental a la ciutadania, es privatitze i quede així supeditada a la lògica mercantilista de l'obtenció de beneficis privats. Una lògica que deixa en segon pla aspectes fonamentals del servei com la seua seguretat, la seua eficiència o les condicions laborals dels treballadors.

Lluís Torró denuncia que el Consell gaste diners sense límit en esdeveniments sense cap rendibilitat social com la Fórmula 1 o la Copa Amèrica i en canvi diga que no té diners per a desenvolupar la xarxa del TRAM a Alacant per a justificar la privatització de la seua gestió. Finalment, el diputat d'EUPV conclou afirmant que “la privatització de la gestió de la línia 2 suposarà tant un tramvia menys segur i eficient com un retrocés en la creació d'ocupació pública de qualitat, al no oferir-se com a llocs de treball públics els aproximadament 80 nous llocs de treball que generarà la posada en marxa de la línia”.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El PP ha aplicat en la Ciutat de la Llum el vell de refrany de Caballo grande, ande o no ande

Esquerra Unida reclama la dimissió “immediata” de Gil-Lázaro (Teatres de la Generalitat)

La memòria obrera al País Valencià