Esquerra Unida proposa al Consell l’elaboració d’un pla integral contra les emissions de CO2 al País Valencià
La contribució valenciana al canvi climàtic creix a la carrera, i això en un marc (l'espanyol) en el que no s'han complit per a res els compromisos adquirits a Kyoto ja fa anys. El model urbanístic i de transport ha incrementat exponencialment les emissions de CO2 i altres gasos d'efecte hivernacle (GEH). A la Comissió Especial de les Corts (constituïda precisament a iniciativa d'EU) de vegades sembla que ens volen fer creure que els burros volen. Ja ho veureu, però ens hem reunit 8 vegades i hem sentit a una vintena d'experts per a que el PP tracte de justificar els transvassaments a compte del canvi climàtic (sembla estrambòtic però hi ha un científic seriòs que així ho diu, un de sol, però). L'informe que acaba de publicar CC.OO. però ens torna a la realitat i en aquest aspecte ens esforçarem per incidir
NOTA DE PREMSA
NOTA DE PREMSA
El diputat autonòmic d’EUPV, Lluís Torró, explica que la Generalitat Valenciana “ha de plantejar-se ja com dur a terme un canvi tan urgent com aquest, apostant, per exemple, pel ferrocarril i que es puga frenar el transport privat i, per tant, les elevades emissions de gasos contaminants, les quals s’han incrementat en un 75% en els últims 20 anys, tal i com hui ha fet públic un informe de CCOO-PV”. Esquerra Unida ha anunciat que demanarà que s'incloga l'elaboració d'aquest pla dins les conclusions del dictamen de la Comissió Especial per a l'Estudi del Canvi Climàtic.
La proposta d’EUPV insta a que el Consell elabore un pla, amb objectius quantificats i terminis d’execució, per aconseguir la disminució necessària del trànsit privat en les ciutats i també per carretera. “Les institucions valencianes tenen l’obligació de plantejar-se com s’ha d’incidir en el canvi progressiu però urgent del repartiment modal del transport i l’increment substancial del ferrocarril”, afirma Torró.
El parlamentari d’esquerres a més subratlla la necessitat de que aquest pla siga integral i multidisciplinar “i contemple, per exemple, qüestions com l’execució de campanyes per al foment de la reducció i l’estalvi d’electricitat, la necessitat d’incrementar a les ciutats el transport públic net i l’alternatiu com les bicicletes, així com una planificació energètica ferma que aposta per les energies renovables i un canvi de model urbanístic que no aboque al consum desproporcionat d’energia, com ha ocorregut fins ara”.
Torró reclama també que en aquest pla es tinga en compte “la participació i els consens dels diferents agents polítics i socials, així com de totes les administracions competents en la matèria”.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada